Коледният период почти няма въздействие върху вашите дарения за благотворителност

Коледният период почти няма въздействие върху вашите дарения за благотворителност

Всяка година в навечерието на Коледа, виждаме широк кръг благотворителни проекти в различни насоки. Любопитно ни беше дали този период има значимо въздействие върху вашите дарения за нуждаещите се.

19% от вас въобще не даряват за благотворителни проекти, независимо по кое време на годината, със словаците значимо по-склонни да споделят това (25%). Въпреки това, словаците са тези, които слушат най-много благотворителни оферти през коледния сезон (19%). Повече от една трета ще даряват за благотворителност само от време на време, но отново Коледата няма роля за това. Коледната благотворителност е значимо най-малко вероятно да импонира на респондентите от Чехия (9%).


Попитахме тези от вас, които дарявате за благотворителни проекти поне от време на време, кои видове благотворителност са най-интересни за вас, или на кои дарявате най-много. Във всички държави, ясно се откорява водещата позиция на благотворителните проекти (52%), подпомагащи деца, дали става въпрос за детски домове, центрове за работа с деца или инвестиране в образование и развитие. В Словакия, каузата за подпомагане на хора, засегнати от специфична, сериозна болест, резонира много по-силно, отколкото в другите държави (31%), докато в България например, този тип благотворителност привлича само 14% от онлайн популацията. Полските респонденти са най-склонни сред ENP държавите да подпомагат животни (46%) и здравна помощ (42%). Българските респонденти също инвестират най-много в здравни грижи (45%), докато словаците (20%) и унгарците (24%) даряват най-малко. В каквото и да предпочитате да дарявате, вярваме, че това ще подпомогне каузата, където наистина е най-необходимо и ще направи нечий живот по-добър.